Coraz większe ilości drewna przewozi się po drogach publicznych pojazdami, których rozmiary i ładowność stale się zwiększają. Rząd i przemysł są zaniepokojone liczbą śmiertelnych i poważnych wypadków związanych z zawaleniem się stosów drewna i rozlaniem się ładunku drewna w transporcie.
Ta sekcja została przygotowana po kilku latach badań i badań, a także szeroko zakrojonych testów, aby nagłośnić, które okazały się najbezpieczniejszymi i najwłaściwszymi metodami zabezpieczania drewna na pojazdach w ramach przygotowań do transportu.
Testy i badania wykazały również potrzebę prawidłowych wymagań konstrukcyjnych dla pojazdów i urządzeń przytrzymujących, a także minimalnych standardowych metod mocowania ładunku na pojeździe.
Drewno konstrukcyjne a ograniczenie ładunku
Wszelki ładunek drewna konstrukcyjnego C24 czy KVH przewożony na pojeździe musi być wystarczająco unieruchomiony, aby zapobiec ruchom powodowanym przez siły, które powstają w wyniku przejeżdżania pojazdu nad pofałdowaniami drogi, gdy zmienia kierunek lub gdy jest hamowany lub przyspieszany.
- Siły zaangażowane w zatrzymanie ładunku podczas hamowania zależą od opóźnienia i ciężaru ładunku i nie są zależne od prędkości pojazdu. Jeśli jednak ładunek porusza się z dużą prędkością, będzie miał więcej energii, a co za tym idzie, spowoduje więcej uszkodzeń.
- Zatrzymanie ładunku drewna, który zaczął się poruszać, wymaga znacznie większej siły niż w przypadku, gdy w ogóle się go nie zatrzyma. Dlatego istotne jest, aby pojazd był załadowany, a ładunek unieruchomiony w taki sposób, aby żadna część ładunku nie mogła się swobodnie poruszać w dowolnym kierunku.
- Całkowite utwierdzenie wymagane do przejęcia powstających sił będzie generalnie uzyskiwane z kombinacji następujących elementów: Ładunek przewożony na pojeździe taki jak drewno konstrukcyjne KVH bez urządzeń przytrzymujących nie będzie bezpieczny, ponieważ siła tarcia między ładunkiem a platformą pojazdu będzie mniejsza niż siły dynamiczne, które mają tendencję do przesuwania ładunku. Wynika z tego, że konieczne jest dodatkowe utwierdzenie, aby zapobiec przemieszczaniu się ładunku.
Przy współpracy z hurtownia pasmanterii – https://pasmanteriagamrat.pl/